SELAMAT DATANG KE BLOG IKA HOMEMADE CAKES

Jumaat, 5 November 2010

ika homemade cakes

Aku mula minat membuat kek sejak berumur 12 tahun lagi. Guru pertama ku ialah ibu Ku. Berbagai jenis kek aku buat dan cipta. Masa dulu bahan utk buat freshcream sangat susah. So aku buat kek guna buttercream. Sehinggalah tahun 2004 aku mula buat kek guna freshcream. belajar sendiri hehehe masa harijadi suami dan adikku aku buat kek berbentuk hati 2 tingkat. latihan demi latihan akhirnya kini aku berjaya. membuat kek sebagai pendapatan sampingan ku. ramai nak belajar dgn aku tapi aku masih tak berani nak ajar sebabnya ilmu aku masih tak cukup. semuanya aku bljr sendiri. Tanpa siapa yg ajar. Aku try n error je. Sekarang ni je ada lah dua tiga kursus yg aku ikut. Tapi satu hari nanti aku nak buka jugak kelas ni. Tapi lama lagi kot.  Bawah ni antara kek yg aku buat.
kek keladi
kek tingkatan 6 atas, sempena memohon restu utk STPM 2010.
kek kagwin yg diorder oleh Rusydiah. 3 perisa.
kek coklat indulgence yg diorder oleh my uncle. Thanks uncle lain kali order lagi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan